PLURIX - doręczenia
Niestety, w przypadku profesjonalnych pełnomocników (adwokat, radca prawny, doradca podatkowy - ale też organy administracji) od 1 stycznia 2016 może to być tylko albo doręczenie elektroniczne - albo w siedzibie organu podatkowego (art. 144 § 5 uOP). Pełnomocnictwo dla profesjonalisty powinno wskazywać także jego adres elektroniczny (art. 138c § 1 uOP - twierdzi się, że organ może wezwać pełnomocnika do uzupełnienia brakującego @dresu elektronicznego, choć obowiązek wskazania takiego adresu ustawa nakłada jedynie na nierezydenta bez NIPu ustanowionego w szczególnych procedurach VAT: art. 138c § 2 uOP). Pełnomocnictwo ogólne (obowiązujące od 1 VII 2016: PPO-1) w ogóle zgłasza się już wyłącznie elektronicznie (art. 138d § 3 uOP) - znowuż z opcją papierową w razie problmów technicznych. Tym niemniej, organ nie może przesłać pisma ani papierowo na adres pełnomocnika - ani też na ten @dres email.
Czy organ ma prawo wezwać pełnomocnika-profesjonalistę do osobistego odbioru korespondencji w siedzibie organu w razie braku możliwości doręczenia elektronicznego czy też powinien zastosować awaryjnie doręczenie papierowe?