logo PLURIXu > strona startowa PLURIX (od 26V1983) Jerzy Klaczak
Biura Rachunkowe(od 1992) św. Min.Fin. 3374/97
kancelaria Doradcy Podatkowego (ubezpieczenie, licencja nr 4983)
Pn..Pt: 8:30..14:45
tel: (32)203 64 95
tel: (501)950 390
Przeprowadziliśmy się

PLURIX - nasze usługi

U nas

   Oferta nasza obejmuje prowadzenie ksiąg w naszym Biurze, a nie w Państwa siedzibie - próbowaliśmy tego w przeszłości, mamy negatywne doświadczenia. Musielibyście Państwo utworzyć dodatkowe stanowisko robocze u siebie (komputer, licencja na program) - dokładnie to, czego chcecie Państwo uniknąć wydając księgowość na zewnatrz. Co więcej, system organizacji pracy w Biurze jest taśmowy - dokumenty przechodzą kolejno przez ręce osób wyspecjalizowanych w poszczególnych tematach: sprawdzanie, dekretowanie, wprowadzanie, VAT (TAK ! każdy dokument jest wprowadzany dwukrotnie: raz do rejestrów VAT, a drugi do podatku dochodowego - przez dwie rózne osoby; a potem oprogramowanie sprawdza zgodność. Nie daje to gwarancji stuprocentowej bezbłedności - ale zwieksza poprawność), uzgadnianie, dziennikowanie itp. Powoduje to, że albo cały personel Biura codziennie musiałby odbijać u Państwa karty zegarowe, albo dokumenty oczekiwałyby na termin wizyty kolejnego pracownika - uniemożliwiłoby to zupełnie np. terminową obsługę bankową. W XXI (podobno) wieku, w epoce faksów, poczty elektronicznej, telefonów komórkowych... - to nie jest taka wielka różnica, czy księgowość jest w sąsiednim pokoju, budynku obok, czy innym mieście. Potwierdza to lista referencyjna naszych klientów - od Torunia po Bielsko, a przecież akurat my jesteśmy prawie sąsiadami (Biuro ma siedzibę główną na alei Korfantego w Katowicach, niedaleko pętli Słonecznej).
   Próbowaliśmy również kilkakrotnie prowadzić księgowość przez internet, posługując się dostępem zdalnym do systemu programów na podawaczu postawionym w siedzibie firmy naszego klienta. Faktury zakupu wprowadzane były przez tamtych pracowników (nie tylko towary magazynowe, ale i kosztowe), podobnie kasy i banki (system prowadził rozrachunki z kontrahentami) - ale wszystkie i tak musiały przechodzić jednak przez nasze ręce: do celów VAT kluczowe jest sprawdzenie poprawności formalnej papierowego dokumentu; podobnie w podatku dochodowym czasem pojedyncza pozycja powoduje konieczność rozbicia faktury; a w rozrachunkach sprawy kaucji, wadiów, odsetek,... potrafią narobić niezłego galimatiasu. Nie musimy dodawać, że żaden ze "systemów" (w tym jeden "klasy ERP" renomowanej firmy o ambicjach międzynarodowych) nie wspierał nas w tym; w czasie rutynowego zdawałoby się wdrożenia (pięciocyfrowa liczba instalacji!) "okazało się" np., że nie ma rozliczania VAT od aut (60% max. 6,000.-) czy też program płacowy nalicza spokojniutko urlopowe przy 50 pracownikach, a VAT-UE to jedno wielkie bagno.

na górę strony

Od kiedy

    Najwygodniejsze jest przejęcie Państwa księgowości przez nasze Biuro z początkiem nowego roku rachunkowego - oznacza to, że dotychczasowa księgowość przygotuje bilans i rachunek wyników za rok ubiegły (jak zawsze, wstępny do marca bieżącego roku - jeżeli pokrywa się z kalendarzowym) albo zamyka książke. W tym samym czasie, PLURIX dokona otwarcia ksiąg na aktualny rok i będzie dokonywał bieżących księgowań. Nie jest potrzebna żadna dodatkowa zwłoka - kiedy powstanie ostateczne sprawozdanie finansowe za rok miniony u Państwa, wprowadzimy je do prowadzonych przez nas ksiąg. To jest najlepsze rozwiązanie dla wszystkich - ponieważ sporządzenie końcowego bilansu rocznego nie jest mechaniczną procedurą "naciśnięcia klawisza" w programi księgowym, ale zakłada zweryfikowanie wszystkich zapisów w księgach dokonanych do tej pory przez innego księgowego - alternatywą jest podpisanie "w ciemno" i wzięcie odpowiedzialności za czyjąś pracę.
   Oczywiście, możliwe jest przejęcie księgowości także w trakcie roku podatkowego - dotychczasowa księgowa ponosi odpowiedzialność za zaksięgowane już miesiące bez sprawdzenia wszystkich dotychczasowych księgowań przez PLURIX, zamyka swoje księgi (taki jakby bilans śródroczny) i przygotowuje dane do otwarcia ksiąg w naszych programach; a na koniec roku sporządzamy sprawozdanie finansowe za cały rok.
   Jeżeli przejmujemy księgowość w jednym z początkowych miesięcy roku, to najlepiej jest wprowadzić wszystkie dokumenty jeszcze raz do naszych ksiąg kompletnie ignorując dotychczasową księgowość (i dokonując odpowiednich korekt deklaracji, jeżeli wyjdą rozbieżności). Jest to zresztą jedyna sensowna metoda, gdy dotychczasowa księgowa z jakichś powodów nie współpracuje z Państwem ani z nami.

na górę strony

   Prawie wszyscy nasi podatnicy dotychczas odbierali swoje dokumenty po sporządzeniu sprawozdania finansowego za dany rok. Jedna z naszych pracownic, archiwistka z wykształcenia i praktyki, zapewniała że jesteśmy gotowi do rozpoczęcia świadczenia usług archiwizacji. Zaczęliśmy zatem od wiosny 2002 roku - zarówno dla naszych klientów, jak i podmiotów z zewnątrz: archiwizację, niszczenie oraz przechowywanie dokumentów. Oczywiście, od 1 IV 2003 nie dotyczy to przechowywania dokumentów osobowych i płacowych - te bowiem przechowuja tylko specjalne spółki kapitałowe działajace za zezwoleniem wojewody.

na górę strony