Notice: Undefined variable: classif in /_old/naglowek.inc on line 5 Notice: Undefined variable: charset in /_old/naglowek.inc on line 6 PLURIX Współpraca

Logo PLURIXu English version of this pageenglish version PLURIX (od 26 V 1983) Jerzy Klaczak tel. (32)203 64 95
NIP 634-007-84-06 ISDN (32)782 49 10
Biura Rachunkowe (od 1992) VoIP (32)790 43 12
al. Korfantego 115 lok.4 DCS (501)950 390
40-156 Katowice GSM (600)121 878
Bank Pocztowy konto: 04 1320 1537 2418 9729 2000 0001
e-mail: biuro@plurix.com.pl plurix@interia.pl
 
PLURIX > Współpraca

Doradca Podatkowy nr 4983
św. Min.Fin. 3374/97

PLURIX - współpraca

Miejsce: u nas, a nie u Was
Od kiedy zaczynamy (zmiana księgowego)
Co przynieść: dokumenty statutowe i stan na dziś
Nowa firma
Książka przychodów
Z książki przychodów na pełną księgowość
Karta podatkowa => VAT
Zeznania dla osób fizycznych: roczne,...
Dla osób zagranicznych

    Na podstawie obrazu typowej firmy możemy oszacować, ile kosztowałyby Państwa nasze usługi, gdyby to już teraz PLURIX prowadził Państwa księgi rachunkowe. 80 faktur zakupu, 1 zestawienie faktur sprzedaży, stosowna liczba raportów kasowych i bankowych, polecenia księgowania, lista płac... - szacunkowo ok. 284 dekretów i 81 pozycji rejestrów VAT, tj. 875.- PLN netto (możemy się tu oczywiście grubo mylić w każdą stronę). Jest to oferta ramowa, szczegółowe wyliczenia musiałyby bazować na obrazie Państwa firmy, jaki moglibyśmy uzyskać podczas analizy dotychczas prowadzonych ksiąg (więcej szczegółów tutaj).

   Oferta nasza obejmuje prowadzenie ksiąg w naszym Biurze, a nie w Państwa siedzibie - próbowaliśmy tego w przeszłości, mamy negatywne doświadczenia. Musielibyście Państwo utworzyć dodatkowe stanowisko robocze u siebie (komputer, licencja na program) - dokładnie to, czego chcecie Państwo uniknąć wydając księgowość na zewnatrz. Co więcej, system organizacji pracy w Biurze jest taśmowy - dokumenty przechodzą kolejno przez ręce osób wyspecjalizowanych w poszczególnych tematach: sprawdzanie, dekretowanie, wprowadzanie, VAT, uzgadnianie, dziennikowanie itp. Powoduje to, że albo cały personel Biura codziennie musiałby odbijać u Państwa karty zegarowe, albo dokumenty oczekiwałyby na termin wizyty kolejnego pracownika - uniemożliwiłoby to zupełnie np. terminową obsługę bankową. W XXI (prawie) wieku, w epoce faksów, poczty elektronicznej, telefonów komórkowych... - to nie jest taka wielka różnica, czy księgowość jest w sąsiednim pokoju, budynku obok, czy innym mieście. Potwierdza to lista referencyjna naszych klientów - od Torunia po Bielsko, a przecież akurat my jesteśmy prawie sąsiadami (Biuro ma siedzibę główną na alei Korfantego w Katowicach, niedaleko pętli Słonecznej).
   Próbowaliśmy również kilkakrotnie prowadzić księgowość przez internet, posługując się dostępem zdalnym do systemu programów na podawaczu postawionym w siedzibie firmy naszego klienta. Faktury zakupu wprowadzane były przez tamtych pracowników (nie tylko towary magazynowe, ale i kosztowe), podobnie kasy i banki (system prowadził rozrachunki z kontrahentami) - wszystkie i tak musiały przechodzić jednak przez nasze ręce: do celów VAT kluczowe jest sprawdzenie poprawności formalnej papierowego dokumentu; podobnie w podatku dochodowym czasem pojedyncza pozycja powoduje konieczność rozbicia faktury; a w rozrachunkach sprawy kaucji, wadiów, odsetek,... potrafią narobić niezłego galimatiasu. Nie musimy dodawać, że żaden ze "systemów" (w tym jeden "klasy ERP" renomowanej firmy o ambicjach międzynarodowych) nie wspierał nas w tym; w czasie rutynowego zdawałoby się wdrożenia (pięciocyfrowa liczba instalacji!) "okazało się" np., że nie ma rozliczania VAT od aut (60% max. 6,000.-) czy też program płacowy nalicza spokojniutko urlopowe przy 50 pracownikach, a VAT-UE to jedno wielkie bagno.

    Proponujemy przejęcie Państwa księgowości przez nasze Biuro z początkiem nowego roku rachunkowego - oznacza to, że dotychczasowa księgowość przygotuje bilans i rachunek wyników za rok ubiegły (jak zawsze, wstępny do marca bieżącego roku - jeżeli pokrywa się z kalendarzowym). W tym samym czasie, PLURIX dokona otwarcia ksiąg handlowych na aktualny rok i będzie dokonywał bieżących księgowań. Nie jest potrzebna żadna dodatkowa zwłoka - kiedy powstanie ostateczne sprawozdanie finansowe za rok miniony u Państwa, wprowadzimy je do prowadzonych przez nas ksiąg. To jest najlepsze rozwiązanie dla wszystkich - ponieważ sporządzenie końcowego bilansu rocznego nie jest mechaniczną procedurą "naciśnięcia klawisza" w programi księgowym, ale zakłada zweryfikowanie wszystkich zapisów w księgach dokonanych do tej pory przez innego księgowego - alternatywą jest podpisanie "w ciemno" i wzięcie odpowiedzialności za czyjąś pracę.
   Oczywiście, możliwe jest przejęcie księgowości także w trakcie roku podatkowego - dotychczasowa księgowa ponosi odpowiedzialność za zaksięgowane już miesiące bez sprawdzenia wszystkich dotychczasowych księgowań przez PLURIX, zamyka swoje księgi (taki jakby bilans śródroczny) i przygotowuje dane do otwarcia ksiąg w naszych programach; a na koniec roku sporządzamy sprawozdanie finansowe za cały rok.
   Jeżeli przejmujemy księgowość w jednym z początkowych miesięcy roku, to najlepiej jest wprowadzić wszystkie dokumenty jeszcze raz do naszych ksiąg kompletnie ignorując dotychczasową księgowość (i dokonując odpowiednich korekt deklaracji, jeżeli wyjdą rozbieżności). Jest to zresztą jedyna sensowna metoda, gdy dotychczasowa księgowa z jakichś powodów nie współpracuje z Państwem ani z nami.

    Prawie wszyscy nasi podatnicy dotychczas odbierali swoje dokumenty po sporządzeniu sprawozdania finansowego za dany rok. Jedna z naszych pracownic, archiwistka z wykształcenia i praktyki, zapewniała że jesteśmy gotowi do rozpoczęcia świadczenia usług archiwizacji. Zaczęliśmy zatem od wiosny 2002 roku - zarówno dla naszych klientów, jak i podmiotów z zewnątrz: archiwizację, niszczenie oraz przechowywanie dokumentów. Oczywiście, od 1 IV 2003 nie dotyczy to przechowywania dokumentów osobowych i płacowych - te bowiem przechowuja tylko specjalne spółki kapitałowe działajace za zezwoleniem wojewody.

    Jeżeli jesteście Państwo spółką, będziemy potrzebować następujących dokumentów (osoby fizyczne oraz książka przychodów proszę czytać poniżej) - oczywiście kserokopie (możemy powielić z oryginałów na miejscu), nie wszystkie muszą występować w Państwa firmie:

    Nieważne, na jakim etapie jest aktualnie tworzenie nowej firmy: czy jeszcze nie wiadomo konkretnie co i jak - czy też pewne kroki zostały już przedsięwzięte. Zapraszamy do nas z wszystkimi dokumentami i planami: powiemy, jakie są kolejne działania, doradzimy tam, gdzie jest wybór (forma działalności, rodzaj opodatkowania), przygotujemy potrzebne formularze i dokumenty, podpowiemy skąd czerpać wzorce.
   Nie wiecie Państwo gdzie znaleźć notariusza i co wpisać do umowy spółki? Jak przebrnąć przez rejestrację w KRS? zgłoszenie GUS REGON? gdzie i jakie rachunki bankowe otworzyć? jak uzyskać numer NIP czy NIP-UE dla transakcji zagranicznych? co wpisać w zgłoszenia do ZUS? co z PIP? jakie inne organy administracji trzeba powiadomić? To po to jest PLURIX - zapraszamy do nas.
   Oczywiście, wspólnie wypracujemy sobie wszystkie założenia do prowadzonej księgowości - dopasujemy plan kont "na miarę", żeby nie tylko był zgodny z prawem - ale pozwalał odpowiadać na pytania, jakie księgowemu zadawać będzie Zarząd czy właściciele.

    Osoby fizyczne prowadzące działalność "na książce przychodów" przynoszą do nas - oczywiście kserokopie (możemy powielić z oryginałów na miejscu), nie wszystkie muszą występować w Państwa firmie:


   Książkę przychodów, rejestry VAT i pozostałe ewidencje prowadzimy w naszym Biurze - Państwo u siebie prowadzicie tylko ewidencję sprzedaży (szumna nazwa: zeszyt w linię gdzie wpisujecie codziennie utargowaną gotówkę), a i to jedynie, jeżeli nie musicie Państwo mieć kasy fiskalnej. Dokumenty dostarczacie Państwo do Biura raz na miesiąc (lub częściej - tym lepiej) - chyba że wpływa jakieś pismo "urzędowe": wtedy potrzebna jest na ogół natychmiastowa reakcja. Ponieważ faktury na zakup towarów i tak muszą mieć adnotację "przyjęto do magazynu dnia...", niepotrzebne są dalsze ich opisy; natomiast dokumenty "kosztowe" w sytuacjach nietypowych prosimy opisywać (np. "Venezia 50 m2" to nie jest zakup mikroskopijnej działki we włoskim mieście - ale wykładzina na podłogę). Jakby co - to i tak będziemy dzwonić. Rozumie się, że wysyłamy w Państwa imieniu wszystkie niezbędne deklaracje (podatkowe, ZUS,...) - oczywiście, elektronicznie od 2015 r.
   Nie musimy czekać na Nowy Rok - możemy przejąć prowadzenie książki przychodów od dowolnego miesiąca (dotychczasowa księgowa odpowiada za zaksięgowane przez siebie miesiące, my - za "swoje"; poprzednich nie sprawdzamy - chyba, że na Państwa życzenie). Dokumenty zwracamy albo co miesiąc - albo po zamknięciu roku i złożeniu PIT-u rocznego.
   Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach - my niestety tak, jako wstęp do rozmowy o cenie naszych usług proponujemy zajrzeć na tą stronę.

    Jeżeli na książce przychodów przekroczyliście Państwo 1,200,000 EUR za rok - to od nowego roku musicie przejść na pełną księgowość. Diabeł nie jest taki straszny - z naszym Biurem, oczywiście. Nie zmienia się aż tak wiele: dział sprzedazy, magazyn, zaopatrzenie, kadry, rachuba - działają jak dotąd (prawie). Dotychczasowa księgowa w normalny sposób w ustawowych terminach zamyka ostatni rok, a w tym czasie Państwo przynosicie do PLURIXu to samo, co wszyscy prowadzący KPiR,


   My pomagamy ustalić stan nalezności i zobowiązań oraz rozrachunków międzyokresowych - a potem ustalamy stan środków pieniężnych, kapitały i otwieramy raporty kasowe. Oczywiście, wspólnie ustalamy plan kont, otwieramy księgi handlowe, informujemy o procedurach i obowiązkach. Możemy już zacząć księgowanie nowego roku a Państwo wystawiania dokumentów do księgowania. Pomocne uwagi znajdują się tutaj

    Sporządzamy także roczne zeznania podatku dochodowego dla osób fizycznych (PIT-y: PIT-37 etat/emerytura, PIT-36L podatek liniowy, PIT-36 działalność/najem, PIT-38 papiery wartościowe, PIT-39 zbycie nieruchomości) skladane do 30 kwietnia. Rozliczamy dochody osiągnięte w innych krajach - ale prosimy o dokumenty w języku angielskim ew. niemieckim (mogą być przetłumaczone samodzielnie, byle wiernie). Oczywiście, wszystkie niuanse (np. z kosztami 50%) oraz obowiązujące jeszcze ulgi.
Przygotowujemy również deklaracje "opłaty skarbowej" PCC.

    Osoby zagraniczne czytają pewnie obcojęzyczną wersję tej strony, jeżeli jednak trafiliście już Państwo tutaj i władacie językiem polskim - proszę czytać dalej.
PLURIX może pomóc Państwu od samego początku, poczynając od zakładania firmy zgodnie z polskim Kodeksem Spółek Handlowych: przygotowując ustalenia do podpisania umowy spółki (aktu założycielskiego) u notariusza, poprzez dokonanie wpisu do Sądu Rejestrowego, zgłoszenia do GUS (numer REGON), otwarcie rachunków bankowych, powiadomienie stosownych organów administracji: Urzędu Skarbowego - uzyskanie numeru NIP (i ew. NIP-UE dla transakcji ponadgranicznych), ZUS, Inspekcja Pracy (PIP), itp. Możemy pomóc znaleźć stosowne lokale na wynajem siedziby firmy czy zakładów i biur, a także asystować w procesie rekrutacji pracowników. Oczywiście, to my przygotujemy wszystkie założenia do księgowości - ale rzecz jasna ustalając plan kont wypracujemy najpierw wspólnie z Państwem zakres informacji, jaki będzie żądany od księgowości dla spełnienia wymagań polskich ustaw oraz sprawozdań i informacji potrzebnych Zarządowi czy właścicielom firmy (np. spółce-matce).


PLURIX   Współpraca    Ceny    Gdzie    Pomoc    O nas    Klienci    Michałki    Grecka         Nowa      Do ulubionych
Dziś jest  Środa, 02-04-2025 Napisz do nas Kopertka  Ostatnia aktualizacja strony: 28.8.2015;
Copyright ©2001 by PLURIX®. All rights reserved - Prawa autorskie zastrzeżone @NetHost